OBS!!! Copyright på alla mina foton!!!

lördag 17 maj 2008

Paeonia mlokosewitschii - Den Gula Svavelpionen blommar!

Det är äntligen dax för svavelpionen att blomma! Jippie!!! Den är så vacker. Kronbladen ser ut som silkespapper. Jag är lycklig ägare till flera plantor. En av dem har aldrig blommat så den vet jag inte hur den kommer att bli i färgen ännu. Om de blir rosa eller gul. Men om de skulle bli rosa så gör det inget..... jag älskar dem ändå!

It´s time for the yellow Paeonia mlokosewitschii ! Yheee!!! It´s so beutiful .
The flower looks like silkpaper. I have a couple of plants... But some of this Paeonias mlokosewitshiis are not yellow so I dont know if the other ones are yellow ore pinkish yet. But it dosent mather! I love them anyway!













8 kommentarer:

  1. En orättvisa utan dess like! Du har flera och jag - JAG HAR INTE EN ENDA!
    Nåja.Inte är det den första orättvisan som drabbat mig, så att jag är härdad ;))!
    Väldigt fina är de.

    mvh, Anja

    SvaraRadera
  2. Hej igen
    Ja jag har varit dålig på att hälsa på, men jag ska bättra mig :) Det har blivit mycket tid i verkstan nu, har gjort trollsländor :) Jag gillar blomsterfotona med små bin och humlor i. Ha en fin kväll, kramar.

    SvaraRadera
  3. SÅÅÅ vacker! En sån står min önskelista.

    SvaraRadera
  4. Våra har inte slagit ut ännu men jag hoppas att dom är gula. Knopparna är gula iallefall.
    Saknar värmen, det är inte så mysigt att vara ute när det är så kallt, men det går inte att låta bli att greja ute ändå.
    Ha det bäst Carina

    SvaraRadera
  5. Den du är väl en dröm. Jag har inte den själv men när jag kommer någonstans där den finns så blir det många kort må du tr.
    Fina bilder du tagit.
    Ha det bra
    Annika

    SvaraRadera
  6. Vilken ljuvlig blomma - förstår att det är en raritet.

    Är du sugen på att tävla så kika in hos mig. Jag firar 10000 besökare lottar ut lite inredningting bland er som lämnar kommentarer.

    Kram Maud

    SvaraRadera
  7. Underbar!!!!
    Min är för liten för att blomma ännu.
    Längtar....

    Kram Mari i Marieholm

    SvaraRadera
  8. That's such a beautiful peony. I find as I get older (wiser?) that I now prefer the single or Japanese type peonies. Of course the only Peony I have is a very floppy double.

    SvaraRadera

Blir så glad för minsta kommentar!